Friday, October 13, 2017

Some sentiments at Hebrew

כמעט שנתיים וחצי מאז המצלמה הנוכחית שלי.
הספקתי להציג בתערוכות בעזרת תמונות שצילמתי עם מצלמה ביתית רגילה (לא של טלפון, אבל גם לא מקצועית). ולא, להציג בתערוכות זה ממש לא "תחביב". להציג בתערוכות זה אומר שעשיתם עבודת אמנות ראויה אחת לפחות כדי להציג אותה לראווה. לפני כמעט שנתיים וחצי השגתי הלוואה למצלמה מקצועית ראשונה - Nikon D3300. מאוד מרוצה. ולמרות שבעזרת מצלמות רגילות הגעתי לתוצאות מדהימות שהביאו אותי להציג בתערוכות - עם המצלמה הנוכחית נפתחו דלתות חדשות. אמנם עם הזמן שעבר וכמות השימוש שלי במצלמה הנוכחית הערך הכספי שלה ירד פלאים, אבל מבחינה סנטימנטלית - המצלמה שוות ערך לזהב טהור מבחינתי. ומקווה שבעתיד הערך הכספי יעלה מחדש בתור "המצלמה המקצועית הראשונה של אורנה טימן". וכמובן מה שהספקתי לתעד בעזרתה. עברתי המון עם המצלמה הזאת ונראה שעדיין לא מספיק. ועכשיו בטוחה שאני רוצה להתפרנס מזה.

אז הערך הסנטימנטלי זה בעיקר לצלם את האחיינים שלי (את התאומים עדיין אסור לי לפרסם לבקשת אמא שלהם).
הספקתי לצלם את הלברדור מעורב עם גולדן שהיה לי קרוב ל 12 שנים עד שנפטר ממחלה נוראית.
צילמתי בהתנדבות לצער בעלי חיים רמת גן והסביבה כדי לעודד אימוץ. נמצאו בתים לכל הכלבים שצילמתי בעזרת המצלמה הזאת, חלקם הספיקה תמונה אחת וימים ספורים מהפירסום כדי למצוא להם בית.
התחלתי לצלם את הכלב הנוכחי שלי שאימצתי בינתיים בעצמי מצער בעלי חיים רמת גן והסביבה (או שאולי הוא אימץ אותי בכלל). 

החלק היותר "מעשי" שאולי יהפוך את המצלמה שלי לשוות ערך כספי מבחינת תיעוד:

- מספר סדנאות צילום מחול שעברתי אצל הצלם כפיר בולוטין. צילמתי קטעי מחול מודרני בשלבים שונים של מוכנות: קטעים שעדיין עבדו עליהם, קטע אחד שהיה מוכן והבכורה היתה קרובה, מספר קטעים שכבר "רצו" תקופות שונות על הבמה. בסדנאות האלה תיעדתי את דפנה נוי ואת להקת המחול של עידן כהן (סדנא ראשונה שלי), עדיה ברקוביץ', מעיין חורש, להקת המחול אנגלה ולהקת צעדים. המשכתי לצלם פלמנקו בשביל הכייף והתירגול, בעיקר חברים שלי שעושים את זה מקצועי ואת המורה המדהימה שלי מיכל נתן. ברוב המקרים זה היה מופעים של ממש. שלוש תמונות שצילמתי נכנסו לדף הפייסבוק של מתחם שרונה בתל אביב כי ההופעה התקיימה שם והאישור שלי לצלם היה תמורת שיווק המתחם. את הקרדיט שלי קיבלתי והרבה אושר. פעמיים צילמתי חזרות של להקת הפלמנקו הישראלית קומפאס (של מיכל נתן) לקראת מופע משותף עם הרקדן והכוריאוגרף מיגל אנחל. גם הוא נהייה חבר קרוב שלי, צילמתי אותו גם בלי קשר, אז במידה מסוימת - גם זה ערך סנטימנטלי לא מבוטל. גם חבר קרוב אחד שלי - אילן מילר משתתף בהפקה הזאת, אז בכלל....

- התחלתי לצלם גם הופעות שלא קשורות לפלמנקו אבל כן מוזיקה. צילמתי תוך שנה וחצי יותר מחמישים (!!!) הופעות.
בעזרת הופעה מסוימת של איתמר רוטשילד בלבונטין 7 התקבלתי למגזין רעש. הייתי שם שנה וחצי עד שנמאס. רוב ההופעות שלא קשורות לפלמנקו צילמתי עבור המגזין בתקופה הזאת. צילמתי גם במסיבת עיתונאים של "כנסיית השכל" בה הודיעו על הוצאת האלבום החדש "זה לא אני" (אלבום נפלא דרל אגב). וכתבתי על זהכתבה עבור המגזין. בכל זאת פלמנקו: צילמתי למגזין הרצאה של באלדי אולייר על הדרך שלו בפלמנקו כשהקטעים האמנותיים כללו נגינה של בנו ברק אולייר והרקדנית איילת שחר. העבודה האחרונה שלי למגזין היתה הופעה של הגיטריסטית נועה דרזנר כשהרקדנית היתה יעל טוכפלד. גם אחרי הפרישה המשכתי לצלם פלמנקו והופעות רוק. אחרי הפרישה צילמתי עבור הבלוג הופעה של להקת האינדי-רוק Black Lips בתל אביב. תמונה שצילמתי את ירונה כספי נכנסה (עם קרדיט צילום) ל"ידיעות תל אביב". מספר תמונות שצילמתי הפכו לכרזות להופעות נוספות. גם מוזיקה "רגילה" וגם פלמנקו. הראשונה לעשות את זה היתה ירונה כספי. הרקדנית מיכל בן צבי לקחת תמונה שצילמתי אותה לשתי כרזות לשתי הופעות שונות איתה בספרד. תמונה שצילמתי כיכבה על כרזות בספרד! אחת היתה הופעה שמיכל בן צבי היתה הרקדנית היחידה, השנייה כללה עוד שתי רקדניות. 

- התחלתי לצלם דראג. במשך כמה חודשים הייתי צלמת הבית של ליין הדראג DUYA
שזה קיצור של DUYA - Drag Up Your Ass
מכמה סיות נפרדנו כידידים. עדיין שומרת על קשר ככל הניתן לפחות עם חלק מהאנשים הקבועים שהופיעו שם.

- התחלתי לשדרג את צילום האוכל שלי. בגדול זה היה בשביל להשוויץ בפייסבוק ובינתיים להמליץ על מקומות טובים שאכלתי בהם. הפכתי את זה לרמת אמנות שגרמה לי לחשוב ברצינות לצלם גם את זה בתור אחד הסגנונות שלי. אבל כמובן להתמקד באוכל צמחוני וטבעוני. כן, יש רעיון מאחורי זה. אני צמחונית עם רגשות אשם שלא עברתי עדיין לטבעונות. צמחונית יותר מעשרים שנה, אז אף אחד לא יכול להגיד לי שזה "אופנה" להיות כזאת. ובגלל התיעוב שלי מרצח חיות למטרת הנאה - מסרבת לצלם חיות שמגישים בצלחת.

- ניסיתי ונכשלתי עם פרוייקטים של הדסטארט. ניסיון להשיג מימון לסטודיו אמיתי, לא רק כשאני מגיעה להופעה או מצלמת במסעדה. ניסיתי בצורה הזאת גם להשיג מימון למצלמה נוספת לפני שהמצלמה הנוכחית תישחק למוות מרוב שימוש. החבר הטוב שלי אילן מילר אמר לי (אם זוכרת נכון - בדיוק במילים האלה): "מצלמה יש לך, לכי ללמוד!". במקום מצלמה חדשה נרשמתי לקורס בסטודיו גברא. פחות ממצלמה חדשה. לא נרשמתי מראש לשנה שלמה שכוללת שלושה קורסים. סיבה אחת זה העובדה שלא ידעתי איך יהיה לי שם. הסיבה השנייה זה שעדיין לא מספיק מתפרנסת מזה. סיימתי קורס ראשון בהצלחה. נהנתי מאוד. ולמרות שבאתי עם ידע וניסיון - עדיין הצלחתי לשאוב הרבה ידע חדש. נרשמתי לקורס נוסף. התחיל הקורס השני ועדיין לא יודעת אם אוכל לסיים שנה שלמה. רוצה, אבל עדיין אין תקציב.

אז עד שאתחיל להתפרנס ממש ואגשים את כל חלומות הקריירה שלי בצילום - אתם מוזמנים לתמוך בעזרת תרומה בפיי פאל https://www.paypal.me/OrnaTimen כמה שאתם רוצים ויכולים.

ואתם יכולים להזמין אותי לצלם עבורכם. יכולה ואשמח לצלם בפרטי עבור אנשים שרוצים תמונות מקצועיות שלהם לפייסבוק/אתרי היכרות/הזמנות לאירועים. אשמח לצלם עבור בעלי כלבים מתל אביב או כאלה שמגיעים לתל אביב את הכלבים עם או בלי הבעלים בתמונות. צילום אוכל צמחוני/טבעוני עבור בתי קפה/מסעדות/קייטרינג/שפים פרטיים/שוקולטרים. אשמח לצלם אמני במה ברגעים הגדולים על הבמה. וחזרות. ובלי קשר לחזרות והופעות - אמני במה יכולים להזמין צילומי סטילס איכותיים נוספים לשיווק

אורנה טימן
ornati.timen22@gmail.com






No comments:

Post a Comment