Wednesday, May 31, 2017

People say that....


משהו קטן בקשר לחשיפה בעקבות משהו שאדם קטן אמר לי:
כשהחלטתי להפוך את הצילום ליותר מתחביב - התחלתי להציג בתערוכות אמנות. הצגתי בהרבה תערוכות בתל אביב, יפו ושוהם. כמעט 10 שנים מאז התערוכה הראשונה. פרטים על התערוכות התפרסמו בעיתונים ובאינטרנט.
הספקתי לפתוח דף אמן בפייסבוק שאנשים מכל העולם עשו עליו לייק. בנוסף לבלוג הפלמנקו - יש לי בלוג מיוחד לצילום שלי. בשני המקרים - כניסות מכל העולם. כל יום לפחות כמה מאות כניסות אם לא אלפי כניסות מכל העולם לכל בלוג.

הספקתי לעבור סדנאות צילום מחול. המשכתי לצלם מחול. שלוש תמונות שצילמתי את מיכל נתן עשו שיווק למתחם שרונה בתל אביב כולל קרדיט צילום/מצולמת. הספקתי לצלם פעמיים חזרות בסטודיו להפקה "דוד ובת שבע" - הפקה של להקת הפלמנקו הישראלית קומפאס עם הרקדן והכוריאוגרף הספרדי מיגל אנחל. צילמתי כמה וכמה הופעות פלמנקו בסטודיו, בקונטיינר (יפו) ובית היוצר (תל אביב). תמונה שצילמתי בבית היוצר עיטרה שתי כרזות לשתי הופעות שהיו לאחרונה בספרד עם הרקדנית מיכל בן צבי. ואם כבר פלמנקו - צילמתי לאחרונה עבור מגזין רעש הרצאה של באלדי אולייר על פלמנקו - הרצאה שכללה מופע קצר של הרקדנית איילת שחר והגיטריסט ברק אולייר.
ואם כבר מגזין רעש - מצלמת למגזין הזה כבר שנה וחצי. מאז צילמתי כמה עשרות הופעות כולל הופעות מחו"ל בהרבה מועדונים בתל אביב ויפו, מופעי מוזיקה שאין להם קשר למחול ו/או פלמנקו. ברוב המקרים זה היה בשביל המגזין, אבל היו מקרים שצילמתי פרטי. ירונה כספי חשבה שהתמונות שלי מספיק טובות כדי לעטר כרזות לשתי הופעות שונות שלה באוזןבר, תל אביב - כולל קרדיט צילום על הכרזות עצמן. תמונה אחרת שצילמתי אותה התפרסמה ב"ידיעות תל אביב" כולל קרדיט. אפרת קולברג והלהקה Fatum Aeternum (אין קשר בינהם חוץ ממוזיקה טובה) לקחו תמונות שלי כדי לפרסם הופעות שלהם ברחבי פייסבוק. והם לא שוכחים קרדיטים על צילום.
בחודשים האחרונים צלמת הבית של ליין מסיבות/הופעות הדראג DUYA - Drag Up Your Ass שמתרחש אחת לחודש בלבונטין 7, תל אביב. תמונות שלי גם מופיעות בכרזות שלהם. כשהתמונות עולות לפייסבוק - יש קרדיט צילום.
אז אם חשיפה - קיבלתי כזאת ודי הרבה. מבחינתי קיבלתי כמויות של חשיפה, האתגר זה לתרגם את החשיפה לכסף בחשבון הבנק שלי. לא נראה לי שלצלם איזה מוזיקאי אנונימי זה מה שיעזור לי, בעיקר כשהוא מעלה כמה תמונות שצילמתי בלי לתת אפילו קרדיט צילום ואחרי זה גם מסרב לשלם בטענה שאני מקבלת חשיפה




















אז במקרה שאתם מוכנים לתמוך באמנות....
זה לינק לתמיכה בצילום רק בגלל אנשים שחושבים שאין מה לשלם על צילום:


כמובן שאפשר גם להזמין צילום ולשלם על העבודה



No comments:

Post a Comment